Problemer med grød - 5 mdr.

9. juni 2011

Alder:
5 mdr.

Problemer med grød - 5 mdr.

Hej Helen,

Min søn er nu 5 måneder og vi har de sidste 3 uger startet med grød. Den første uge gik uden problemer og han spiste med velbehag de små portioner han blev serveret, så derfor øgede jeg portionen til 1/2 dl. Indtil for et par dage siden gik det som smurt men nu er han pludselig begyndt at nægte at spise.

Jeg har skiftet mellem risgrød og hirsegrød. Her forleden lavede jeg kartoffelmos til ham til aftensmad men det hostede han bare af og spyttede det hele ud. Grøden har jeg serveret efter hans formiddagslur. Hvad kan jeg gøre for at få det i ham igen. Skal jeg tage en pause fra det eller er det vigtigt at fortsætte med at prøve?

Jeg har også tænkt over hvornår det er mest hensigtsmæsssigt at give ham det i hans vågenperiode?

Han vågner 6 og bliver ammet og sover ...

Annonce

... gerne videre til 8. Når han vågner 8 skifter jeg ham, tager tøj på og først ved 9 tiden ammer jeg ham og og putter ham til formiddagslur. Når han så vågner en time senere (10-10.30) plejer jeg at lege lidt med ham før han får grøden kl 11. Burde jeg give ham det med det samme han står op for at han er mest frisk, selvom det jo bare er en time siden jeg ammede ham. Han ender altid med at være meget hysterisk og søger efter mit bryst i stedet. Vi har haft store problemer med opkast, men lægerne mener ikke det er refluks, så vi er meget bevidste om at måltiderne ikke må komme for tæt på hinanden. Det gør jo så bare til gengæld at han måske bliver for sulten/træt og derfor ikke orker grød, men hellere brystet som han kender.

På forhånd tak for alle dine gode svar.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39