Brev:
Problemer med grød - 5 mdr.
9. juni 2011
Alder:
5 mdr.
Problemer med grød - 5 mdr.
Hej Helen,
Min søn er nu 5 måneder og vi har de sidste 3 uger startet med grød. Den første uge gik uden problemer og han spiste med velbehag de små portioner han blev serveret, så derfor øgede jeg portionen til 1/2 dl. Indtil for et par dage siden gik det som smurt men nu er han pludselig begyndt at nægte at spise.
Jeg har skiftet mellem risgrød og hirsegrød. Her forleden lavede jeg kartoffelmos til ham til aftensmad men det hostede han bare af og spyttede det hele ud. Grøden har jeg serveret efter hans formiddagslur. Hvad kan jeg gøre for at få det i ham igen. Skal jeg tage en pause fra det eller er det vigtigt at fortsætte med at prøve?
Jeg har også tænkt over hvornår det er mest hensigtsmæsssigt at give ham det i hans vågenperiode?
Han vågner 6 og bliver ammet og sover gerne videre til 8. Når han vågner 8 skifter jeg ham, tager tøj på og først ved 9 tiden ammer jeg ham og og putter ham til formiddagslur. Når han så vågner en time senere (10-10.30) plejer jeg at lege lidt med ham før han får grøden kl 11. Burde jeg give ham det med det samme han står op for at han er mest frisk, selvom det jo bare er en time siden jeg ammede ham. Han ender altid med at være meget hysterisk og søger efter mit bryst i stedet. Vi har haft store problemer med opkast, men lægerne mener ikke det er refluks, så vi er meget bevidste om at måltiderne ikke må komme for tæt på hinanden. Det gør jo så bare til gengæld at han måske bliver for sulten/træt og derfor ikke orker grød, men hellere brystet som han kender.
På forhånd tak for alle dine gode svar.
Med venlig hilsen
Pernille